Oct 28, 2008

Perkampungan Kemboja

Bercerita pasal kenduri kawin sepupu mama tadi..ni mama nak kongsi gambar2 masa kat Kampung Kemboja ni..ikut sejarah..perkampungan ini wujud dek pelarian Kemboja yang datang ke negara kita sebab negara depa perang sekitar 1975..rumah2 depa tu bertiang tinggi..majoriti bawah rumah mesti ada sampan..utk time banjir kot..hehe..pastu guna untuk buat basuh pinggan..pastu ader jugak yg bukak kedai kat bawah rumah...tapi yg best tangga rumah depa ni cantik2..depa ni tangga mesti cantik dlm rumah tak cantik takper..tapi tangga yg adli duk lepak ni tangga belakang so tak la cantik..tapi orang2 depa ni memang pandai berniaga..mama sempat gak la gi round2 kampung depa ni..nampak ader kolam ternakan ikan patin..ternakan udang..ayam..kambing..nampak jer kampung depa selekeh cam gini tapi masing2 keta mahai tu..bawah rumah berlambak wish..estima..ssangyong

1 comments:

Hasbullah Hamzah said...

perkampungan kemboja ni kt mana?