Dec 30, 2011

Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Cuti Krismas lalu kami sekeluarga mengambil kesempatan cuti panjang tu utk pergi bercuti cuti ke Bukit Tinggi.. dah lama tak santai2 gitu..nak gi jauh2 susah plak dengan anak kecik..


sini yang best bangunan dia cantik2 mcm kat oversea plak rasa.. huhuhu

pastu ada kolam swan..ada 2 ekor putih 2 ekor hitam..dalam tu jugak ada ikan.. budak2 seronokla..pagi masa breakfast depa cilok roti bnyk2 sbb nak bagi ikan dan swan makan..


boleh melawat ke botanical garden..
dan jugak melawat taman jepun..ambik gambar ajer..takder plak nak sewa kimono sbb ramai sgt orang


main teng teng kat taman rabbit..
ada rusa dan kuda..

nampak tak gigi kuda kat belakang tu..hehehe..kelakar.. macam tau2 ajer org nak ambik gmbr dia siap senyum tunjuk gigi..hehehe


ini bas takder dinding yg kami naik utk gi taman2 tu..Colmar sediakan bas free..

ini rupa bilik kami..satu bilik anak2..satu lagi kami la dgn baby..
fatin nak bear besar ni..tapi tak dpt..huhuhu





Dec 15, 2011

Kenduri sana sini

musim cuti sekolah selalunya memang akan ada banyak kenduri..kenduri kawin la,bertunangla..bersunat la..naik buaila dan macam2 kenduri lagi ada.. bagi family mama bila ada kenduri ajer, juadah yang istimewa ialah bubur anak lebah..diperbuat dari tepung beras..rasa manis,lemak skit sedap la..cara nak buat nya spesel skit..mcm gmbr kat bawah ni..ni jiran2 mak tengah gotong royong buat bubur anak lebah..
makcik2 ni dah terror dah.. bak kata diaorang kami ni ada diploma dalam pembuatan bubur anak lebah..hehehe..remeh skit nak buatnyer tapi bila dah siap sedap dimakan masa sejuk letak dalam peti ais lagi sedap..ni la rupa buburnyer bila dah siap..dia ada macam ketul2 skit..
ni gambar kenduri cukur jambul anak sedara mama.. bubur tadi tu untuk dijamu dalam majlis ni la.. comei anak sedara mama ni kan..baru 3 bulan dah pakai jeans hehe lelaki jugak..perempuan dah pupus ke..family belah mama ramai sgt lelaki ni..anak2 mama pun sorang ajer pompuan..3 lelaki..adik beradik mama sendiri pun cuma mama sorang ajer pompuan..abih camno?
ni anak2 punya hal la ni..suka ambik gambar kami..perasan tak kat belakang tu makcik ani tengah ngajar adik ber takteh..
ni pulak kenduri kawin di kampung papa kat Kedah.. nasib baik pengantin tak marah..masa pengantin tengah makan beradab..budak2 ni sebok main kawin2..adoila..ni la ragam anak2 mama dengan sepupu2 mereka..
mujur si adik masih belum pandai jalan..kalau tak dengan dia2 sekali naik atas pelamin tu,bersanding..hehehe

Dec 7, 2011

Baby Afif Demam Sakit Mulut

Kesian dengan baby afif demam.. mula2 ingatkan demam biasa..tapi dia asyik merengeek..meragam ajer..itu tak kena ini tak kena..minum susu takmo.. pastu tengok air liur dia asyik meleleh ajer..tak macam biasa, so mama agak2 sakit mulut kot budak ni..
bila kita nak tgk mulut dia punya la susah nak bukak mulut..nangis takmo bagi..bila kita masukkan jari dia ngap plak..sakit jugak digigitnyer..maklumla gigi dah 4 atas..4 bawah..(Atas tu gmbr lama tau)

dah 3 hari adik tak minum susu..bibik di nursery pun ckp dia nak minum air masak ajer..guna straw..makan pun skit2 ajer..sian sangat kat baby mama ni..dia punya meragam jgn ckpla..asyik merengek tak berenti..mata mama ni dah lebam mcm mata panda dah..tak cukup tido..papa pun samer..

hai camnila bila ada anak kecik kan..kita mak bapak bersabar ajerla..bila dah besar macam abg2 dan kakaknyer dah senang skit dah..sabar yer mama! papa!
doakan anak kecil mama ni sihat dan riang seperti sediakala..amin

Dec 1, 2011

kedah perlis

apa ada di Kuala Perlis? makan seafood dan laksa belut..hehehe
budak2 ni nak bergambar tapi nak makan aiskrim..huhuhu
ada mentarang dan jugak kerang besar..kami tak ambik pun..
ni la menu kami..bnyk ke..boleh jer abis..hehehe anak jin ke?
belangkas pun ada..boleh makan ke belangkas ni ek..bukan binatang dua alam ke..ntah la..boleh makan kot..apa rasanyer ntah la
lepak2 makan aiskrim kat jeti lama kuala perlis...dulu nak gi langkawi naik sini, skang dah ada jeti baru..
ni kat mana ek..oo kat seri malaysia..kat perlis ni hotel cawangan seri malaysia yg baru..tempat baru so masih cantik la..bersih..bilik cantik..berdepan dgn sawah padi belakangnya gunung..damai ajer rasa
pastu lalu kat empangan timah tasoh..berenti kejap sajer nak ambik gambar..biasala kan mama kalau bab bergambar no 1 hehehe

cantik tak?

Ladang Anggur Perlis

lepas gi padang besar besoknyer tu singgah pulak ke Ladang Anggur.. tiket masuk RM3 utk dewasa RM2 utk kanak2.. murah jer kan..kalau nak beli buah anggur tu RM40 sekilo tapi time kami sampai tu buah semua belum matang belum masak ranum lagi..
geram betul tgk buah anggur tergantung2 ajer..ada jenis hijau dan hitam..rasa nak tanam kat rumah boleh ke tak ek..takut tak mau hidup..
 eh,adik jangan tarik! kata org ladang anggur yg kat kedah lagi best..tapi jauh plak nak ke Sik tu..takat perlis ajerla..
sebelum tu singgah kebun harum manis tapi belum musim (musim buah ni april-jun) so dapat tengok pokok ajer la pastu bergambar dengan replikanyer ajer..huhuhu

Bercuti ke Padang Besar

haritu masa cuti tiga hari yg awal muharam tu kami gi Padang Besar, Perlis..
 mama takder shopping sakan pun..jamu mata dan hati jer.. banyak yg menarik tapi tahan ajerla.. baju sekolah anak blum beli lagi ni..huhuhu
si adik yang sekarang ni tgh sebok mencuba apa jua jenis makanan dan minuman.. apa org makan semua dia nak rasa.. kalau kita tak bagi dia pukul kita..mana masuk gen garang dlm badan dia ntah..mama n papa tak garang..hehehe
 ni papa punya pulut mangga..sedaaaapp!!!
 ni masing2 dok pose dengan motor pilihan masing2..adli suka kaler hijau
 aisy pulak suka yg kaler merah..
si fatin mestilah kaler pink.. eh eh diaorang ni mula2 ingatkan motor ni boleh beli bawak balik..sebenarnya ni motor org parkingla anak2 oi..hehehe

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...