Dec 15, 2011

Kenduri sana sini

musim cuti sekolah selalunya memang akan ada banyak kenduri..kenduri kawin la,bertunangla..bersunat la..naik buaila dan macam2 kenduri lagi ada.. bagi family mama bila ada kenduri ajer, juadah yang istimewa ialah bubur anak lebah..diperbuat dari tepung beras..rasa manis,lemak skit sedap la..cara nak buat nya spesel skit..mcm gmbr kat bawah ni..ni jiran2 mak tengah gotong royong buat bubur anak lebah..
makcik2 ni dah terror dah.. bak kata diaorang kami ni ada diploma dalam pembuatan bubur anak lebah..hehehe..remeh skit nak buatnyer tapi bila dah siap sedap dimakan masa sejuk letak dalam peti ais lagi sedap..ni la rupa buburnyer bila dah siap..dia ada macam ketul2 skit..
ni gambar kenduri cukur jambul anak sedara mama.. bubur tadi tu untuk dijamu dalam majlis ni la.. comei anak sedara mama ni kan..baru 3 bulan dah pakai jeans hehe lelaki jugak..perempuan dah pupus ke..family belah mama ramai sgt lelaki ni..anak2 mama pun sorang ajer pompuan..3 lelaki..adik beradik mama sendiri pun cuma mama sorang ajer pompuan..abih camno?
ni anak2 punya hal la ni..suka ambik gambar kami..perasan tak kat belakang tu makcik ani tengah ngajar adik ber takteh..
ni pulak kenduri kawin di kampung papa kat Kedah.. nasib baik pengantin tak marah..masa pengantin tengah makan beradab..budak2 ni sebok main kawin2..adoila..ni la ragam anak2 mama dengan sepupu2 mereka..
mujur si adik masih belum pandai jalan..kalau tak dengan dia2 sekali naik atas pelamin tu,bersanding..hehehe

2 comments:

MIZZOU said...

ingatkan buat cendol...tak pernah dengor pulak nama bubur ni...mesti special....kami balik nanti boleh la datang rumah u all nak rasa bubur ni

HazlisaNoor said...

jgn dtg umah ija..ija tak reti nak membuatnyer..huhuhu..nak rasa datang ler umah mak kat ipoh..

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...