Jan 25, 2010

Aroma Ikan Bakar Jeram

kalau dua minggu lepas kami ke remis..minggu baru ni kami ke depan skit lagi iaitu ke Jeram plak..tetiba rasa nak makan ikan bakar kat situ sebab terdengar cerita azizi,rakan pejabat yg beriya-iya bercerita tentang tempat tu..katanyer sedap dan murah berbanding tempat lain..ada dua jer restoran ikan bakar kat sini..dah search internet,pendapat ramai mengatakan yg ini lebih sedap dari yg satu lagi..so kami terus jer terjah..kami sampai terus jer pilih ikan sbb tgk ramai dah beratur..nasib cepat skit lepas tu berduyun-duyun yg datang..maklumla mlm minggu..pilihan ikannyer mmg pelbagai..ader siakap,kerapu,semilang,bawal hitam dan putih,ketam,udang dua saiz,kerang,pari,gerut,mabong,cencaru dll..so pilih punya pilih..inilah menu kami malam tu..tomyam udang+sotong,kailan ikan masin..rasa 3.5 bintangketam goreng cili dengan butter prawn..rasa 5 bintang..freshpari bakar rasa 4.5 bintangikan gerut bakar..rasa 4.5 bintang..tapi sambal asam pencicah dia mmg sedap..pergh!dan kerang bakar kegemaran mama..fresh oo..terasa-rasa jer lagi kelazatannyer smpi sekarang ni..haha..so harga utk semua tu termasuk air buah,milo ais, teh tarik,laici dan nasi 5 pinggan hanya RM130..kira murahla dari Muara Kelang tu..erm..saper kata kami tak abih menu bnyk tu..tu dia..makluk asing yg mengabihkannyer..hehe..sori papa gurau jer..oh yer, lupa nak bagitau..servis nyer bagus..cepat..tak macam kat muara kelang tu kalau dah ramai sgt langsung tak sampai2 makanan sampai ke sudah..

Jan 18, 2010

Pantai Remis, Kuala Selangor

Bila Adli dah sekolah, kami tak dapat nak jln jauh2 sgt..tapi biasakla budak2 ni..asyik bising jomla jln..jomla jln..maklumla dah biasa..tak dpt menerima hakikat berjalan dah tak bleh..hehe..nak balik kg pun skang ni berkira-kira..bukan aper..kalau balik kang bila masa nak basuh baju sekolah..mana nak ironnyer lagi..ader banyak monkey kat sini..dok kerjakan sampah..patut pun nama pantai ni pantai remis..pasirnyer terdiri dari cengkerang2..kulit kerang,siput,remis2..makan kerang kat sini fresh jer..jadila..buat santai2,lepak2..main layang2 ker..mengubat hati budak2 ni..tu la saper ajar asyik bawak berjalan jer..kan dah susah..hehe..sebenarnyer mak bapaknyer pun suka berjalan..anak plak dipersalahkan..huhuhu

Jan 11, 2010

Adli Tahun 1

Adli sudah bersekolah..tahun 1 di Sek Keb Seksyen 13,Shah Alam..kat belakang stadium tu..hari sabtu 2/1/2010 ada orientasi khas..sesi perkenalan ibubapa dgn cikgu2, ada taklimat skit ttg peraturan sekolah,kemudiaannya bayar yuran dan beli buku latihan..budak2 jugak diperkenalkan dengan persekitaran sekolah..mana kantin..mana toilet..dan jugak ader ujian utk kenalpasti tahap murid2 tu..hari isnin 4/1/2010 barulah suasana sebenar persekolahan dapat dirasai..excited sungguh muka si adli bila tgk ramai sungguh budak2 kat sekolah tu..dia masuk kelas macam biasa..tapi dia buat hal sendiri jer..tak berkawan dgn org pun,kami cuma perhatikan dari jauh jer..apa cikgu cakap semua dia buat..macam budak baik jer..tapi tak taula boleh tahan berapa lama perangai baik camtu..hehehe..tu papanyer asyik mengendap adli..ramai sungguh mak bapak yg beria-ia melihat si anak..masa ujian sabtu tu lagi best..siap mak bapak terjerit-jerit dari luar bagitau jawapan ujian tu..apala diaorang ni..relaxla..biarla anak tu jujur menjawab..camner nak tau tahap anak kalau mak bapak yg lebih2..ader tu siap maknyer masuk kelas semak kertas jawapan anaknya..geleng kepala kami..hehe..time rehat adli bawak bekal..tak harap dia membeli sendiri..dia taula skit2 nak beli tapi masalahnyer dia takmo tanya org kantin tu..dia berdiri duk tunggu org kantin tu tanya dia nak aper..jawabnyer sampai sudahla tak dpt mkn..so buat masa ni dia bawak bekal jerla..mana nak berebut-rebut dgn budak2 lain lagi..yang ni kat sekolah KAFA..kat belakang Tesco Extra..rutin mama sekarang ni dah lain..pagi2 hantar fatin dgn aisy ke tadika..adli papanyer yg hantar naik motor..pastu tenghari abih sekolah mama ambik adli bawak balik rumah dulu..mandi,mkn,solat, pastu hantar ke sekolah agama plak..petang nanti 5.50 ambik fatin dgn aisy kat tadika dulu pastu baru ambik adli pulak then balik rumah..penat jugakla ulang alik..abih nak buat camner..adli takmo naik van dan transit di sekolah agama..lama sgt kat sekolah katanyer..dia takmo naik van..nak mama yg ambik..tapi mama bukan tiap2 hari free nak ngambik ngantor ko jer sayang oii...adoila..camno ni ha

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...