Jan 11, 2010

Adli Tahun 1

Adli sudah bersekolah..tahun 1 di Sek Keb Seksyen 13,Shah Alam..kat belakang stadium tu..hari sabtu 2/1/2010 ada orientasi khas..sesi perkenalan ibubapa dgn cikgu2, ada taklimat skit ttg peraturan sekolah,kemudiaannya bayar yuran dan beli buku latihan..budak2 jugak diperkenalkan dengan persekitaran sekolah..mana kantin..mana toilet..dan jugak ader ujian utk kenalpasti tahap murid2 tu..hari isnin 4/1/2010 barulah suasana sebenar persekolahan dapat dirasai..excited sungguh muka si adli bila tgk ramai sungguh budak2 kat sekolah tu..dia masuk kelas macam biasa..tapi dia buat hal sendiri jer..tak berkawan dgn org pun,kami cuma perhatikan dari jauh jer..apa cikgu cakap semua dia buat..macam budak baik jer..tapi tak taula boleh tahan berapa lama perangai baik camtu..hehehe..tu papanyer asyik mengendap adli..ramai sungguh mak bapak yg beria-ia melihat si anak..masa ujian sabtu tu lagi best..siap mak bapak terjerit-jerit dari luar bagitau jawapan ujian tu..apala diaorang ni..relaxla..biarla anak tu jujur menjawab..camner nak tau tahap anak kalau mak bapak yg lebih2..ader tu siap maknyer masuk kelas semak kertas jawapan anaknya..geleng kepala kami..hehe..time rehat adli bawak bekal..tak harap dia membeli sendiri..dia taula skit2 nak beli tapi masalahnyer dia takmo tanya org kantin tu..dia berdiri duk tunggu org kantin tu tanya dia nak aper..jawabnyer sampai sudahla tak dpt mkn..so buat masa ni dia bawak bekal jerla..mana nak berebut-rebut dgn budak2 lain lagi..yang ni kat sekolah KAFA..kat belakang Tesco Extra..rutin mama sekarang ni dah lain..pagi2 hantar fatin dgn aisy ke tadika..adli papanyer yg hantar naik motor..pastu tenghari abih sekolah mama ambik adli bawak balik rumah dulu..mandi,mkn,solat, pastu hantar ke sekolah agama plak..petang nanti 5.50 ambik fatin dgn aisy kat tadika dulu pastu baru ambik adli pulak then balik rumah..penat jugakla ulang alik..abih nak buat camner..adli takmo naik van dan transit di sekolah agama..lama sgt kat sekolah katanyer..dia takmo naik van..nak mama yg ambik..tapi mama bukan tiap2 hari free nak ngambik ngantor ko jer sayang oii...adoila..camno ni ha

4 comments:

MIZZOU said...

kita berkorban macam2 kat anak2 tapi anak2 belum tentu lagi sanggup berkorban untuk mak-bapak lepas ni

D.I.L.L.A said...

k.dila tggu jerk ija kuarkn N3 psl adli.. kan perr nak tau le cam ner org lain uruskn anak2.. hehehe maklumler kita ni sama2 anak sulong nak masuk sekolah..

susah gak kalu ija kena ambik n hantar adli.. kan per kalu kebetulan de meetg ke apa ker.. susah tu.. lain ler kalu papa dier leh cover time tu..

Sue said...

Bestnya kelas kat Kafa. Air-cond dah tak pakai kasut. Bersih sikit macam tu...

Rasanya lama-lama nanti dia okeyla nak naik van. Ni baru sangat lagi. Taring pun belum keluar.. heheh.

HazlisaNoor said...

sekarang ni tiap2 hari gi jenguk adli kat sekolah time tengahari..tengok dari jauh jer..takut dia tersalah naik van..harapnyer semua akan ok nanti..amin

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...