Jan 31, 2008

Something Interesting to Share

Barangsiapa yang membaca YAASSIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah tersebut

"SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM"diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baikmu,
Insya Allah dengan izin Yang Maha Esa danMaha Kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan.
Jika boleh niatkan sebegini:
1) YA-ALLAH YA-RAHIM , ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku
2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang
soleh dan mencintai islam
3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang
baik dan berjaya didunia dan akhirat..
4) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan aku dari sifat khianat dan
munafiq dan miskin
5) YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad
yang beriman kesihatan zahir batin
6) YA-ALLAH YA-JABBAR, permudahkanlah segala urusanku
6) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku,
dan redhaikanlah aku..... AMINnnnn.

Jan 29, 2008

Sunway Pyramid New Wing




adli dengan fatin naik keretapi di sunway pyramid

gong xi fat chai! selamat tahun baru cina!

Jan 17, 2008

MUHAMMAD AISY HAFIY


Yang ini permata hati mama yang ke tiga...intan payung..bantal bucuk...diala..

lahir pada 6 Mac 2006...so bulan Mac akan datang umur dia 2 tahun...lahir sama bulan dengan abang dia si Adli...


Aisy ni kasar skit orangnya...dia suka jadi hero...kalau dia dengar abang atau kakak dia mintak tolong...cepat jer dia datang tolong...suka sangat tengok citer ultraman tiga..power rangers..hehe
bila lawan kalau dekat nak kalah dia akan guna cara gigit perut orang..hehe..ada ke patut..


dia ni walaupun nampak kecik tapi apa semua orang cakap dia tahu...dia paham...bijak sebab belajar dari abang dgn kakak dia la tu..cuma dia nak cakap balik dia lambat...tapi dah ada dah butir2 perkataan keluar dari mulut dia...macam tiga(ultraman tiga)..angers(power rangers)...weet(sweet)..ada la skit2..


Aisy tu maknanya kaya raya...mewah..hehe
Hafiy tu pulak maknanya...mulia...

so mama bukan berharap aisy ni nanti akan selalu murah rezki sahaja tetapi diserapkan dengan sifat mulia supaya dia rajin membantu orang yg susah...jadi dermawan ker...kan bagus macam tu...sejuk perut mama yang melahirkan ni...amin..

Jan 16, 2008

FATIN NAFEESA


Ini pulak permata mama yg nombor dua...Fatin Nafeesa...lahir pada 23 Ogos 2004...


fatin ni nampak cam suka buat hal sendiri..tapi bila dah lama skit baru nak kat orang lain.. sebenarnya dia ok..banyak cakap...suka nyanyi menari..tak tau la ikut saper..hehe...


suaranya kuat dan nyaring...tak macam abang dia soft spoken..dia ni kemana-mana pergi mesti nak ada abang dia...tak tau nak kawan dengan orang lain..


tapi si fatin ni hatinya keras...susah nak tenangkan dia kalau dia tengahmengamuk...cakap dia jugak la yg betul...ini pun tak tau la ikut perangai saper..hehehe


fatin rasanya semua orang tau maknanya cantik...menawan..hehe..


nafeesa pulak maknanya...berharga...bernilai...cantik sahaja tak bermakna kalau tak berharga dan bernilai kan...mama jugak harap fatin membesar sebagai anak yg berjaya dunia akhirat...amin..


Jan 15, 2008

MUHAMAD ADLI AFFANDI


Salam sayang semua...

Mama nak introduce anak teruna mama..hehe..muhammad adli affandi...

lahir 17 mac 2003...cucu pertama kesayangan opah...

orangnya pemalu...senang di bawa berbincang...kalau dia tengah meragam nak kan sesuatu...bila kita terangkan kat dia baik2...dia boleh terima..dengar nasihat...ada ciri2 seorang abang yang baik...banyak mengalah

mama ambik berkat rasullah kita...org tua2 kata kalau ada anak lelaki elok letakkan pangkal namanya muhammad...moga2 menjadi tempat teduhan di padang masyar...

adli...maknanya adil dan saksama...affandi...gelaran bagi org yg berkedudukan...

harapan mama agar bila besar nanti anak mama yg sulung ini menjadi orang yg berjaya di dunia dan di akhirat...amin...

Jan 7, 2008

Mari Memancing

kepada kaki2 pancing sekalian mari memancing di Wetland, Putrajaya...hanya rm20 jer dari pagi sampai petang...ikan banyaaak...

anak2 mama sabar menanti ikan yg tak jugak mengena..hehe...boring jer

sambil memancing boleh berkayak...





kat sini ader jugak aktiviti berkayak...naik bot...kalau nak naik bot kayuh sendiri pun ader jugak...pusing2 tasik ni..


hajat di hati nak naik bot kayuh...larat ke papa tu nak kayuh sengsorang..kang menjunam pulak anak2 mama ke dalam tasik tu..hehe..pelampong ader..


anak2 mama memang pergi mana pun depa seronok...berlari jer kerjanyer..jangan sampai jatuh sudah...biarlah mereka bergembira sepuasnya..

Jan 4, 2008

Tapak Sulaiman


atas permintaan ramai...tak la ramai mana 3 org jer...mama masukkan gambar tapak sulaiman yg dicilok oleh adli utk tatapan semua...khususnya yan dan adik ann..hehe..

Jan 3, 2008

Hari Pertama Sekolah

Hello...hello...anak2 mama hari ni first day masuk sekolah tadika..Tadika Anggerik kat seksyen 7 shah alam...dekat jer dengan opis mama...skang ni pergi papa dia hantar sebab papa dia masuk kerja lambat...balik mama ambik sebab mama balik 4.30...petang

seronok jer tengok anak2 mama pakai uniform tadika tu...rasa macam dah tua la pulak mama ni hehe.. kat tadika ni guna program The Little Caliphs...belajar dari pukul 8.30 pagi dari 11.40 jer...pastu masuk day care la..

Jan 2, 2008

Haji dan Hajah

Alhamdulillah...mak dengan abah dah selamat pulang ke bumi Malaysia setelah 45 hari mengerjakan ibadah haji...syukur segalanya berjalan lancar dan selamat...gambar ini diambil masa kat Kajang...abah teringin sangat nak makan sate Kajang...hehe..apala...itu makanan first nak makan selepas sampai malaysia ni...kat sana tak jumpa sate kajang tu... sepupu mama abg fadhil belanja makan sate kajang ni...kami datang bersama family abang abah, ayah tua dengan adik abah, ayah chik...ramai...
yang ni pulak gambar masa kat rumah ipoh...setelah 2 malam berehat kat rumah mama...isnin pagi baru kami hantar mak dengan abah balik ipoh...kat sana disambut oleh kawan2 jiran2 mak abah...lepas sorang sorang datang menjenguk..siap depa buat jamuan makan2 tanda kesyukuran
ni gambar aisy masa kat airport tengah tunggu mak dengan abah sampai dari Mekah
ini pulak si fatin...dah pakai inai mekah opah dia yang pakaikan...suka sangatla dia tu... bab bergaya ni bagi jer la kat dia...suka..






corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...