Sep 30, 2008

Bakar Lemang

Mama dengan papa dah takder kampung..maksud mama dah takder rumah kampung..opah dengan atuk dah takder..so rumah kampung dah tinggal macam tu jer..takder saper duduk lagi..jadinya raya kami cuma di rumah mak di ipoh dan rumah mak papa di kemunting,taiping..dua2 rumah teres..kawasan perumahan..rindu plak pada suasana kampung..dulu masa kecik balik raya best kat kampung gajah,mandi sungai..belah mak plak kat tanjung belanja,parit..sian anak2 mama tak merasa duk kampung..
sehari sebelum raya..mak jah(adik mak)gotong royong bakar lemang..so papa bawak adli n fatin gi rumah mak jah di kampung manjoi..dapat la depa tu merasa suasana kampung skit..

tengok la depa tu orang lain sibuk bakar lemang depa asyik tengok ayam belanda dan jugak rabbit..ader ker patut si adli bagi rabbit tu makan daun bunga kertas..sakit perutla rabbit tu jawabnyer..

2 comments:

Sinaran Xxx! said...

Mama ieja tak tulun ka? hehe..

backhand said...

mama dok umah.. jaga anak chicken pox.. hehehe..

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...