May 15, 2009

Mee Udang Kuala Sepetang

Tarikh : 02-Mei-2009

ini entry dah lepas..lewat masuk..sebenarnya ada byk lagi citer tapi tak sempat nak masuk..lately bz skit..byk benda nak buat..nak kena pikir..kengkadang tension pun ader..tapi sebab tgh lonely ni tak bleh nak layan sgt aa..sian budak2 jadi mangsa plak nanti..hehe..
cuti hari pekerja hari tu papa ajak balik rumah mak dia..kemunting taiping..dah dekat dengan area kuala sepetang yg terkenal dgn mee udang nyer tu..so petang sabtu kami ke sana..memang bnyk sgt gerai jual mee udang sepanjang jln ke kuala tu..kami cadangnyer nak attact warung mak teh mee banjir udang yg femes tu tapi rupa2nya tak blehla gi situ kalau hari cuti pnjg ni..penuh dgn org luar..plat kereta semua B,W,P...giler femes mak teh ni..kaya dah kot ek..hehe
so, dengan hati yg berat kami melangkah patah balik..singgah la gerai lain..selera malam mee udang..situ pun kira ok la..org tak putus2..rasa pun sedap..ader 3 pilihan..RM6, RM8, RM10 ikut kebesaran saiz udang..masa kami pergi tu tinggal udang RM6 jer..yg lain dah abih..tapi kat kedai yg mula2 tak jadi tu kan..RM15 pun ader..besor manala agaknyer ek udang dia..jom kita gi beramai-ramai next trip k..sampai simpang empat taiping tu hala ke kuala sepetang..dekat jer dari simpang 4 tu..

4 comments:

Sally said...

Salam singgah..fuh.. tergodanya,terus rasa lapar balik walaupun dah lunch tadi.

citong said...

kak ija telah membuatkan mak buyong ini teringin dan terliur... ish.. ish.. ish.. sedapnye!!

HazlisaNoor said...

hai sally, welcome..

alamak citong dah terliur..camner ni..nak tunggu akak balik tepen belikan lambat lagi 2 bulan..

cengko said...

huyoo..!! buleh pegi ni...