May 19, 2009

Aiskrim Wonderful

Setiap 1 Mei kilang aiskrim Wonderful kat Silibin, Ipoh akan buat sales/jualan gudang besar-besaran..selalunya kami dengar citer orang jer..tapi tahun ni kami tak lepaskan peluang..mak ajak kami pergi tengok camner rupanyer sale tu..bila pergi ramai sungguh orang serbu..tapi untung nyer tak jam sebab aiskrim kan cepat cair..so org tak tunggu lama..ambik bayar dan blah..hehekat sana bleh makan aiskrim free jer..tapi org beratur panjang sangat so malehla kitaorang nak beratur..kami ambik aiskrim berkotak-kotak..punyala excited sebab mmg murah..korang pernah tak makan aiskrim hijau yg dlm dia ada vanilla tu..kalau kat luar dlm RM1.20 tapi kat situ RM0.50 jer..beli satu kotak percuma lagi satu kotak..mak ambik berkotak, adik mama pun ambik..anak2 pun ambik..pastu bila dah bayar gi ke kereta tengok..mak ai, berkotak-kotak kami beli..saper nak makan bnyk2 ni..haa..sampai rumah tengok2 petiais pun dah tak muat..ambik..makanla..pulun jangan tak pulun..kena la tiap2 sorang mkn 3 batang sorang baru bleh muat petiais mak tu..hehe..penangan

3 comments:

MIZZOU said...

ais krim pun ade sale ke? kat sini ais krim memang sentiasa murah.... kalau Bakin' Robbins yang 1 gelen tu...$2.50 aje. Tapi Haagen Dazs mahal sikit...$5 dapat 1/2 gelen aje

gadiselatan said...

mak ai..pki gelen ke dr sham..tk pandai la...
bestnyer dpt mkn aiskrim..lgla plak pd musim panas cam skrg nih...ai...terliur nyer nk mkn aiskrim lg...

Anonymous said...

first time dengar ada sales aiskrim..cayok..cayok

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...