Oct 1, 2009

Gegaran Gempa

First time mama merasai gegaran gempa petang semalam..masa tu baru abih solat, masa nak berdoa bukak kipas dulu..pastu tengah tadah tangan tu terasa badan bergoyang..mama pandang kipas..dlm hati terdetik..aik, tak kan sebab puasa ni mama dah kurus sampai kena tiup angin kipas pun bergoyang..lama jugak la ada dlm 15 kali goyangan tu..abih jer baca doa mama pun terus tutup kipas..goyangan tu pun takder..
masa tu pulak papa gi isi minyak itam motor kat kedai depan..bergegas dia balik sbb dpt sms dari jiran se apartment..balik2 dia tengok mama relax jer tengah masak.. 'mama, tu ramai org turun bawah tu ada gempa la..'..mama pun terkejutla..oo rupa2nya yg bergoyang tadi tu gempa..mati2 ingat dah kurus hehehe..tak terpikir langsung..itulah pengalaman pertama kali rasa gempa ni..mintak2 takmo dah kena lagi..takut jugak bila dipikir2kan..buatnya runtuh..huhuhu..gempa tahun lepas ada jugak rasa kat bangunan suk tu tapi sbb mama duduk LG takder rasa la..sedar2 bunyi siren suruh keluar jer..tapi kalau runtuh LG tu ranap terusla mama..terkubur..
info dari www.met.gov.my :
30/09/09 6:16pm Southern Sumatera 0.9°S 99.8°E 7.7(Richter Scale) Strong
60km southwest of Padang,Indonesia. 452km southwest of Malacca

6 comments:

gadiselatan said...

kak ieja rasa eh..ann tak rasa la..msti sbb da berat sgt kot..hahaha...

Sue said...

huh.. sungguh menakutkan. harap2 tak ada kejadian yang lebih buruk berlaku. Semoga kita semua di lindungi Allah SWT.

HazlisaNoor said...

iyerla ann, kan apartment akak atas bukit..itu tingkat 4 tu kalau tingkat atas skali camnola..

sue, doa yg baik2 jer..bila open house?

MIZZOU said...

tu baru sikit aje...kat Padang & Samoa tu habis kena sapu dek gempa & tsunami

cengko said...

whoaa... lepas ni abg sani kita tu beli umah yg ada laman la pulak tu... kopom gegar xrasa...


woi...!!! woi...!!! BSP ada kosong woi...!!!

dilla said...

kelakau tul ieja ni... tergelak k dila bc citer tu... hehehe.. sib baik kita ni dok msia.. selamat.. apa2pun bersyukur je lerr..