Feb 2, 2009

Zoo Taiping

Tarikh : 25-Januari-2009
Tempat : Zoo Taiping, Perak

Cuti tahun Baru Cina yang lepas mama sekeluarga balik kampung Ipoh dan Taiping..so cuti lama jadinya kami sempat bawak anak2 ke zoo..memang dah lama adli ajak gi zoo ni..sebab tengok sepupu2 dia yg duk kat sana tu dah pernah gi zoo..tapi kami tak gi night safari..kami pergi pagi2 dlm kul 10 lebih skit..
zoo negara mama dah gi..tapi masa tu adli baru 4 tahun..pastu fatin kecik lagi..2 thn lebih..so depa pun dah tak ingat dah..zoo taiping ni lama dah ada sejak 1961 lagi..dan binatang2 yg ada memang asalnya duduk kat kawasan zoo tu..di kaki Bukit Larut..so itulah keistimewaan zoo ni..

5 comments:

MIZZOU said...

awat tak naik badak sumbu tu....kesian dia menunggu

Anonymous said...

paling best tengok muka orang utan tu..haha..selamba jer..

HazlisaNoor said...

tu la..tapi bila tengok singa tu teringat kes kat zoo singapore tu..

Anonymous said...

ieja..tak takut ke dengan ular tu..eeeiii..

HazlisaNoor said...

takut gak..tengokla mana org pegang ular tu..duk diam jer kat tengkuk

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...