Feb 19, 2009

Apa nak jadi

Hai entahla apa nak jadi dunia sekarang ni..jadi takut bila mengenangkan budak2 zaman sekarang..Harian Metro hari ni memaparkan berkenaan seorang budak sekolah tingkatan 4 di Cheras dibelasah kerana berebut seorang awek..pastu plak baru2 ni ma terbaca pasal bapa termuda dalam dunia ialah pelajar British yang menjadi bapa semasa berumur 13 tahun setelah berhubungan dengan awek dia yang berumur 15 tahun...adoi..ntah apa2..tapi itu la..nak salahkan budak2 ni pun..mak bapak sekarang ni pun dua kali lima jugak..gaduh laki bini senang2 jer nak campak budak kecik dalam tong sampah..pastu budak yg baru 3 tahun ditinggalkan camtu jer dengan beg plastik isi baju tu..sian dia sorang2 nangis tepi jalan..
ma pesan pada semua kita2 yg waras ni..sayangi anak2 kita..kalau boleh generasi anak2 kita ni nanti harapnya berubah jadi yg lebih baik..anak mama,anak yanz,anak sue,anak k farah,anak maria, anak eza, anak k dilla, anak semuala..kita buktikan mereka nanti bakal jadi antara yang terbaik..amin.

5 comments:

eZa said...

begitu lah hendak nye... - amin -
sesungguhnye jd parents zmn nih cukop mencabar. paranoid sguh! isk!

cengko said...

insya-allah... itu la harapan kita semua...

MIZZOU said...

itu tanda nye dunia dah dekat sangat nak kiamat....kalau rasa bekalan akhirat tu ciput sangat... buat la apa-apa yang patut

HazlisaNoor said...

alamak..berdesing telinga eden baca tulisan en syam ..hehe

Dilla 019-9691142 said...

bila dah ada anak sendiri baru pikir.. patut la dulu mak ayah selalu kata JANGAN... tapi dulu yg JANGAN tu la yg selalu nak buat...

Pe pun doalah setiap hari supaya anak2 kita selamat dan jadi insan yg berguna..seperti mana mak ayah kita doakan untuk kita DULU..!

-dilamin4ever.fotopages.com-