Apr 23, 2009

Kolam Opah

aisy : inum ya air ni..inum ya cepat tik..oo itik..
adli : itu bukan itik betul2 la b..tu tipu punya..
aisy : ukan..tu tik betul..inum ya epat..
mama : baby cakap apa ayie?
adli : dia suruh itik tu minum air,mama..mana boleh kan..itu bukan itik betul..mama, kepala itik tu dah patah..
mama : ha!! lantak nanti opah marah..saper buat?
adli : takper, opah kata ashu dah bubuh gam dah..dia idup balik..
mama : ???
aisy : abg, ian fish cik tu akut itik..
adli : a,ah la b..sian ikan kecik tu takut dengan itik besar ni..jom kita bawak fish tu kluar nak..
aisy : jom..iter awak asyuk biyik nak..
mama : udah..udah..gi masuk dalam..karang kena pelangkong plak dengan opah kamu..itik dia dah patah..ikan dia plak korang nak kasi mati..
adli : mana ader..
aisy : a,ah aner ader..
mama : udah..masuuuukkk..!!

6 comments:

eZa said...

mmg bebdk sume kretip. kekdkg leka melayan diorg berborak... mcm2 hal nye... :)

cengko said...

karenah anak2 yg paling mengembirakan hati ibu ayah...

kan...? kan...? kan...?

MIZZOU said...

takde ikan ke....silap haribulan abg sani keluarkan joran nye nanti... hahahaha

backhand said...

hahaha.. kang bukan cucu je kena pelangkong ngan opah.. menantu pun kena pelangkong sekali.. hahahaha..

gadiselatan said...

takkan gian smpi camtu pokcik...agak2 lah....

Anonymous said...

wakakau.. kelakau tul baca dialog tuhhh... dah la pelat tp penuh ngan kreativiti...!!

-kak dilla-