Jan 21, 2009

Almari IKEA

Malam Sabtu lalu mama sefamily kena pergi IKEA, masuk ni dah tiga kali mama pergi beli almari cermin ni..asalnya mak mama datang rumah pastu nampak la almari cermin mama ni terus dia berkenan..so dia pesan suh belikan dia satu..pastu plak..sedara mara plak tengok dah berkenan jugak..so masuk mama punya dah 4 dah almari ni kami gi beli..lepas ni kalau ader saper2 lagi yg nak..mama nak upkan harga skit..haha..buat bisness plak..masuk jer IKEA terus jer pergi tempat almari tu angkut dan terus bayar..malas nak pusing2 dah..
anak2 pun asyik tanya..naper kita asyik pergi beli almari ni jer ma..hehe

6 comments:

Sue said...

tunjuka la sket gambar almarinya. kalo ok, sue pun nak gak 1. kasi hantar kat rumah yer...

HazlisaNoor said...

ada kat dlm gambar tu tapi maybe sue tak nampak kot..kan dia cermin..

Sue said...

ohh.. nampak dah. Tak perasan tadi. See trough..

Rasanya tak selamat kalo letak kat umah sue. Silap2 tak sampai seminggu dah berderai.. Anak2ku hebat2 belaka.. :)

HazlisaNoor said...

tapi kaca dia tahan lasak sue..akak pun dah pakai setahun almari kaca tu..so far harap2 tak berderailaa..
eh sue nak tanya skit camner nak buat sambal tempe yg jenis kering dan ranggup tu..ala masakan stail jawa yg letak ikan bilis dgn yg macam bihun tu

MIZZOU said...

murah ke? Rasanya kalau beli kat IKEA....takde la murah

Sue said...

sambal tempe? kalo yang garing tu rasanya tak letak suhun (yg mcm bihun katanya..)Kalo yg letak suhun tu dia basah, pastu ada tahu, kacang panjang, kentang..

Utk sambal tempe Garing, goreng la tempe tu nipis2 sampai garing. Ikan bilis pun samer, goreng gak. Pastu masak sambal sampai kering. Biarkan sejuk baru gaul ngan bilis + tempe tadi. Baru la kekal garing. Kalo gaul panas2 nanti bilis tu jadi liat. Tak rangup dah.

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...