Jul 28, 2008

Dinner Tanjung Harapan

Lewat petang Ahad mama sekeluarga ke Tanjung Harapan, Pelabuhan Kelang..apa lagi kalau kat situ mestila famous dengan Ikan Bakar..selalu pergi sini beramai2 dengan sedara mara..dan tiap2 kali pergi tu orang belanja..hehe..kali ni kira first time la mama sekeluarga pergi sendiri..memang bestla..tapi lain kali nak pergi lagi kena awal sikit..tak ramai orang sangat..

Mula2 mama duduk kat meja tengah..pastu tukar meja tepi sebab tiba2 ada kosong orang tu dah balik..

Lihatlah aksi anak2 mama..gi mana2 pun depa la yg syok sekali..maklumla..budak2..

Mulut ikan siakap kukus tu kan ternganga..pastu si Aisy buat apa tau..dia tekan mulut ikan tu pastu dia kata 'utup muyut ya..utup muyut ya'..dia suruh ikan tu tutup mulut..hehe..kelakar

Inilah menu yang kami pilih semalam..ada ikan siakap kukus asam boi..tomyam udang dan sotong..sotong goreng tepung..ketam masak pedas..fuh..ketam paling sedap..

Alhamdulillah..kenyang dah..

Ini kat dalam kereta..budak2 ni dok berebut nak kena aircond..kereta kecik kancil jer..tengokla muka berlaga panas berpeluh main lari2..

ha..pastu dah kena marah masing2 paham ler duk diam2 kat belakang..semua tarik muka masam mencuka..

10 comments:

FarahNH said...

ni saya ade satu soklan..makanan yang banyak2 tu anak2 yg makan ke mama ngan papanya yang abiskan.....sampai licin tu...hehe

ann said...

rajin nye kak ija..
seronok tgk bdk2 tu..
ain yg dekat pun x nh g lagi ctu..

si aisy pandai gak buat lawak..
geramnye tgk aisy..hehehehe

HazlisaNoor said...

kepada yang bertanya soalan tu..saya nak tanya balikla..awak takder soalan lain dah ker nak tanya..

FarahNH said...

patutla pose ari nie...sbab dah makang banyok ye semalang...alamak dah kluor slang ganu lak pulak...hi

backhand said...

bapaknya makan kat tulang2, kulit2 and kaki2 jer.. isi2nya.. maknya yg ngap.. huhuhu... apa2 pun.. ketam dia gak best.. bukan menjilat jari jer.. sampai terkepit mulut..

tifaizal said...

comelnya aish cakap mcm tu....geram je nengok...huhu..tie yg dok klang pun x pernah sampai muara tu..lalu pernah la...masa keje kat north port dulu....sedap lagi ke kat situ? dulu tmp tu famous gile...

Sinaran Xxx! said...

ye ke mama ija? ngap banyak..hihi..

HazlisaNoor said...

ko tak cayer ker yanz...itu la rahsia aku slim..jangan tahan makan..ngap jer..hehe..tua esok lain cerita

FarahNH said...

sian sani...sayang bini punya pasal sampai sanggup makan tulang je....sedih lak rasenye....ye ke tu??? he cam tak caye je...keke

FarahNH said...

sian aku tengok budak2 tu kena marah..dua orang muka bengang tapi si aish tu lak yg wat muke blurrrr..mama papa dah kenyang bangat tu sampai halakan aircond kat depan je...hehe ..