Apr 1, 2008

Boikot Produk Belanda

JIKA ANDA SEORANG YANG BERAGAMA ISLAM...JOM KITA BOIKOT BARANGAN DARI BELANDA..
INI ADALAH SEBAGAI TANDA PROTES ATAS FILEM FITNA..
Filem Fitna itu, selama 15 minit yang disiarkan dalam sebuah laman web pada 27 Mac mengkritik Islam, yang menunjukkan surah Al-Quran dengan berlatar belakangkan imej keganasan akibat serangan pengganas.

Firstly JANGAN ISI MINYAK SHELL, tak payah minum susu DUTCH LADY, jangan pakai DOVE, gantikan FERRERO ROCHE dengan cupcakes kalau nak buat kejutan untuk org tersayang dan hentikan minum TEH LIPTON...banyak lagi jenama teh yang sedap2..

Memetik kata-kata mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad :
Beliau berkata pemulauan itu boleh menyebabkan Belanda lumpuh kerana umat Islam meliputi sebahagian besar penduduk dunia yang kaya dan juga pengimport terbesar.
Bagaimanapun, semua 1.3 bilion umat islam di dunia mestilah bersatu dan meletakkan kepentingan Islam dan umat Islam daripada keperluan individu jika mahukan pemulauan ini berkesan.

2 comments:

Sinaran Xxx! said...

Memang patut boikot!Anak aku minum susu Dutch Lady..ada stok tu kami perabihla dulu..Pasaraya Mydin dah tag merah untuk barangan dari Belanda..Rasanya semua pasaraya/kedai runcit Islam kena buat tindakan macam tu..

backhand said...

tak boleh kasi hadiah ferrero roche la lepas nih.. beli sugus je lah.. boleh anak2 pun makan.. hakhakhakk..

kami ambik kesempatan ikut papa gi ayer keroh on weekend..papa ada kerja kat MITC Melaka so kami ikut sekali lepak  di Amverton Heritage Re...