Apr 21, 2008

Papa di India

Salam semua...alhamdulillah papa dah selamat sampai kembali ker Malaysia..anak2 bukan main suka papa dia dah balik...ikut jer bontot ke mana papanyer pergi hehe..mereka rindu ler tu..
INDIRA GANDHI INTERNATIONAL AIRPORT
SIGMA HOUSE-Tempat papa berkursus..pandai posing ikut ketinggian..hehe
Dah abih kursus dapat la sijil..

Melawat Taj Mahal..one of the seven wonders of the world..was constructed in 1631 and completed in 22 years..20 ribu tenaga kerja manusia dan 1000 gajah were deployed to work on it..Taj Mahal dibangun oleh Mughal, Raja Shah Jehan untuk mangabadikan cintanya pada isteri tercinta Mumtaj Mahal.

Masjid Jama atau Jami yang tertua dan paling besar di Delhi..dibina dalam empayar Mughal..menggunakan bahan buatan yang sama seperti di Taj Mahal

Gajah Maharaja sedang menanti utk bawa papa ke Benteng Amber yang terletak di puncak amber..kat situ papa kata ada dua kota Jaigarh dan Nahagarh..benteng ni cam tembok besar cina tapi tak la panjang cam kat Beijing tu..


Istana ini terdapat di kota Amber ini..

5 comments:

backhand said...

alahai.. terglemer la pulakk.. hehehehe..

Sinaran Xxx! said...

bestnyer..

aree said...

Ganaz sungguh papa sani punya topi putih tue, sekali imbas nampak cam indiana jones pun ada. Tapi pada pendapat sy la kan, yang paling bertuah dalam cerita ni ialah kasut dia. Itu la kasut pi kerja, itu la kasut pi india. Bertuah sungguh kasut itu..
Diminta moderator supaya menambah lagi gambar di India untuk tatapan smua. Buat la tajuk "Papa di India bghn 2".

Yang berharap,

DJ.SonicBoom@met.gov.my

backhand said...

ciss.. background punya cantik.. ada gajah.. ada istana.. ada taj mahal.. kasut aku jugak yg dia perhatikan.. tau la kasut aku tak sekilat, sehitam dan sekedekuk kedekak bila jalan mcm kasut dia.. hehehe..

Kalau nak "Papa di India Bhgn 2".. nanti boleh la dimasukkan gambar2 tahi lembu yang dijadikan koleksi org2 di sana utk buat rumah dsbnya.. huhuhu.. unik siutt..

aree said...

Ha ha ha..Itu namanya digital imaging forensics la bro. Mata orang lain confirm x nampak..Kalau check skang ni agak2 ada tak lagi taik lembu dari india kat bawah tue? Hmmmm..(wondering)..

Yang Benar,
DJSonicBoom@met.gov.my