Mar 19, 2012

Beijing -part 4

cakap tentang makan agak susah jugak nak cari kedai makan halal.. tak bnyk sangat pilihan..
tapi sebab kami ambik pakej muslim punya, so depa dah tau nak bwk makan kat mana.
 
menurut kata tourist guide tu, kalau kedai makan tu board dia tanda hijau maknanyer halal.. 
tapi kena tgk jugak la..kena ada tanda halal yg sah..
cara masak simple2 je..bnyk sayur-sayuran..telor dadar mesti ada..tak pedas pun,tapi sbb mereka tahu org malaysia suka pedas so ada la nampak letak cili kering..
kami juga merasa solat kat masjid tertua kat Beijing ni..usia masjid ni 500 tahun dah..
 
Nan Dou Ya Mosque
Niujie Mosque

0 comments: