Mar 18, 2012

Beijing -part 2

banyak tempat lagi kami pergi kat Beijing ni...kira trip 5 hari tu dari pg smpi ke malam berjalannyer.. kluar 7 pagi masuk hotel balik 8 malam.. fuh!
ni gambar kat kedai teh herba cina.. teh oolong ada pu er ada.. elok untuk buang toksik dlm badan.. tu kakak belakang tu tgh tawar menawar..hehehe
 ni plak masa pergi Chinese Traditional Medicine Center (also called Herbal Medicine Center).. mula2 duduk urut kaki,pastu keluar semua pakar2 urat dia.. pakar chigong, pakar akupuntur dok cek badan kami saper yg nak jer la..pastu dia promote la plak mcm2 ubat dia..adoi
 ni dia punya lingzi..
 gambar bawah ni masa kat kedai Jade dan Kristal.. cantik2 betul barang2nyer.. tapi tak berapa minatla nak beli..tgk2 ajer..(sebenornya mahai) hehehe
 cantik kan jade ni buat bidai..eh, bidai plak..apa nama benda ni..kayu penghadang ni nama apa ek..dia punya lukisan dibuat daripada jade..
papa beli spek itam kristal..menyejukkan mata bila drive di tghari rembang.. muka ada senyum..hehehe ni plak kat luar kedai kristal..papa menerai motor cina apa ni ntah..
 ni kat luar pintu masuk kedai Jade.. dapat Jade free kat sini.. buat loket..
 kedai jade tu dekat area olimpik tu..dekat dengan stadium sarang burung..nampak tak kat blakang tu
eh, terselit gambar kat Hard Rock Cafe pulak..membeli jugak la kat sini pun, buat koleksi..

0 comments: