Jun 23, 2009

Kuala Kangsar,Bandar DiRaja

dan jika ke Kuala Kangsar..tak lengkap kalau tak singgah kat tepi sungai tu..pekena laksa kuala yang dibuat dari tepung beras..kuahnyer plak dimasak dlm periuk tanah..cuma laksa kuala ni kuahnyer cair skit tapi rasanyer..fuh!!! sedap..kepada pengemar laksa macam saya..rugi kalau tak cuma..pemandangan di sekitar kuala sungai kangsar..nak try naik bot ke seberang boleh jer tapi hari tu macam nak hujan..dekat jer nak ke kampung seberang sungai tu..kalau sajer2 nak bagi anak2 merasa naik bot bleh la..

kuala kangsar ni juga terkenal dengan labu sayong..macam2 jenis dan patern ader..ader jugak org tempah labu ni sebagai gift utk kenduri kawin..
dan lihatla si kakak yg sememangnyer boleh lelap di mana2..sian papa kena dukung

3 comments:

gadiselatan said...

patutla papa sani sanggup dukung..sbb singgah kedai pancing...

backhand said...

itu kedai cenderahati daaa.. pancing tu dia letak sikit je depan kedai dia tu.. kat dlm mana ada pancing... hahahaha..

MIZZOU said...

macam skrip jalan2 cari makan la....boleh recommend kat TV3 ni

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...