Mar 10, 2009

Menu Ringkas Part 1

Nak kata pandai masak..ish..tak betul tu..nak kata tak tau masak..erm,tak juga..tapi mama perlu memasak..utk save budget..utk anak2 dan hubby..tak kan tiap2 ari makan kat luar kan..lagipun makanan luar kadang2 ader yg tak elok..letak macam2 perisa bagai..so sini mama paparkan menu ringkas yg selalu mama masak pada hari2 kerja..yg sempoi2 jer..jadila..yg penting keluarga suka..



ada lagi gambar2 menu ringkas ni..nanti2la masukkan..namapun Part 1..hehe..tapi tengok gambar2 menu ni macam takder selera la plak..haha..cam menu daif jer..hihi

13 comments:

cengko said...

budu xde ke..??

eZa said...

yg simple tu la yg selalunye sdp kak ieja. less is more ;)

ana laaa said...

emmmmmmm lapor tgk lauk akak tu...

ana laaa said...

emmmm sedapnya...

HazlisaNoor said...

tu budu yg cicah dgn ikan bakar tu..

pemerhati said...

menarik gak nmpak lauk2 tu..sungguh menyelerakan...biar simple,yg penting sodapp....nak `kick' wajib ada sambal belacan,air asam,budu dan yg sewktu dgnnya..

cengko said...

yummyy...!!! selera kampung la yg best... ada budu, masuk tempoyak... nasi panas2... ikan kering/masin...

backhand said...

masakan isteri is da best!!! tak leh lawan mana2 kedai pun.. mantopppp!!! hahahaha...

ps: masak kalau byk2 pun buat apa.. membazir je... pepatah millenium ada memboldkan... biar sikit, janji licin.. hahaha..

MIZZOU said...

ikang tu mancing sendiri ke???

Sue said...

Nampak menyelerakan. Boleh la copy paste untuk masak malam nih.. hehe

idian said...

ringkas pun x pe....
Bila nak ajak kengkawan test?

Anonymous said...

Mantopp la ieja..

gadiselatan said...

alamak...sedapnyer...da la tgh lapor nih...makin pedih prut tgk lauk2 nih...