Aug 2, 2012

Cerita Awal Ramadhan

Salam Ramadhan
harini hari yg ke 13 kita berpuasa.. so macamana agaknyer amalan kita
sepanjang 13 hari ini..hehehe cakap macam penceramah pulak..
mama tak layakla nak bercakap mcm ustazah..sbb mama tak pandai malah
amalan pun tak seberapa..

tapi cita2 mama dan papa utk lebih beramal ibadah dalam bulan Ramadhan
ni nmpk gayanyer berjalan lancar..Alhamdulillah akan diteruskan smpi
bila-bila insyallah..
"Ya Allah Ya Rahman,berikanlah kami petunjuk dan hidayahMu dan janganlah
Engkau palingkan kami setelah Engkau berikan kami petunjuk"

setakat 13 hari ini jugak,kami belum lagi ke pasar Ramadhan..tapi dua kali
pernah berbuka di luar..itu pun sbb tak sempat masak..
sekarang ni kan weekend ajer balik Ipoh..so masa nak berbuka di luar tu terhad..
kalau hari kerja,jalan jam..smpi rumah terus masak apa yg ada je la..
papa pun naik motor je,kalau naik kreta jawabnyer berbuka atas jln la..

petang jumaat je..lepas maghrib,minum air dgn makan kurma aje..pastu solat maghrib
dan terus balik ipoh..dlm kreta mkn burger je..hehehe
nak cepat2 smpi ipoh..jenguk mak dan abah

kesihatan mak makin merosot..dah kurus sgt..terbaring ajer..
abah dah boleh jln skit2 tapi masih tak mampu bwk motor ke kedai..
so,bulan puasa ni nak beli makanan susah la skit..
kadang2 call abah tanya berbuka apa..katanyer goreng ikan ajer..
mujur jiran2 ada yg bantu bagi makanan..
sian bila mengenangkan mak abah camtu..dua2 tak sihat..
insyallah lepas raya nak bawak mak abah duduk sekali..

dah lama dah bagitau nak bwk diaorang stay sekali..tapi diaorang keberatan..
lebih selesa di rumah sendiri katanya..lagi pun rumah mama bertangga berlift
org tua2 tak suka suasana terperuk dlm rumah cam gitu..

skang ni adik bongsu mama yg bujang tu la yg selalu ulang alik balik Ipoh..
mama ni weekend ajer balik..lagipun budak2 sekolah..

kepada semua yg membaca,tolongla doakan moga kesihatan mak abah mama
pulih seperti sediakala yer..Amin..
;)

2 comments:

D.I.L.L.A said...

sori la dah lama tak buka blog ni.. baru baca n3 psl mak n abah ija.. sabar yer ija..

dugaan berat utk ija tanggung sbg anak sulong.. moga ija kuat dan tabah hadapi semuanya n moga keduanya cepat sembuh spt sediakala aminn..

HazlisaNoor said...

eh..takyah la sori2 plak ye..hehe..terima kasih banyak doakan mak..TQ

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...