Nov 19, 2011

Kisah Tudung Saya

inilah wajah2 saya memakai tudung keluaran DeZahra.. korang tgk tudung ajer yer..jgn tgk muka model yang tak bertauliah ni..saya bukan dealer , cuma saya nak kongsi kepuasan hati saya dengan memakai tudung dari DeZahra ini..memang puas hati dan menepati citarasa saya..mudah nak pakai,cepat  tapi susah skit nak jaga awning dia..saya sangat2 suka sbb kena dengan bentuk muka saya yang sedia tembam ini..banyak dah tudung lain yg saya pernah cuba..macam2 jenis dah saya pakai tapi hati tetap suka yang ini sbb sesuai dan terletak ajer bila dipakai..cewah...



butik tudung ni ada kat Shah Alam dekat Worldwide Business Center, Seksyen 13..  setiap kali keluar produk baru saya tak ketinggalan membeli.. mula2 dulu diperkenalkan oleh rakan sepejabat..bila dah try rasa best plak dan cik abg pun ckp 'kalau awk pakai tudung camni nmpk sangat cantik..tapi kalau tudung2 lain tu cam nmpk tua skit'..hehehe so tu yang suka nak beli tudung DeZahra ni..kain dia plak tak panas..fesyen simple..betul ke tak ckp suami sy tu ntah la..ke ada udang sebalik mee..hehehe

sebenarnya satu lagi jenama tudung yg saya suka ialah Pearl Haya..cuma saya suka yg design simple2 aje di PH ni..yang terlalu berat2 saya tak minat sgt..kang terlalu menonjol plak kan..so inilah antara koleksi PH yang saya ada..kalau korang nak beli butik PH ada di Seksyen 7 Shah Alam..
sebenarnya saya masukkan entry pasal tudung ni atas permintaan beberapa org kawan saya..mereka tanya tudung yg saya selalu pakai tu beli di mana..so inilah saya citer..gambar2 ni tak semua tudung ada..ada jugak tudung DeZahra dan PH yg sy ada tapi takder dlm gmbr..giler tudung betoi saya ni..kalau mak saya tahu abihla kena marah..membazir ajer katanya hehehe

lupa nak bagitau..sebenarnya dua jenama tudung ini sgt selesa pada awning dia..tak la besar sampai separuh kepala..pastu kain dia lembut..dia punya awning yg keras tu sekerat ajer sampai tepi mata, tak sampai tepi pipi pun, so tu yang tak nampak tembam tu..kalau tudung lain yg saya beli kat tempat lain atau kat pasar tani ke..awning dia tak berapa cantik.. keras sampai tepi pipi nampak kembung..susahla nak explain..korang kena cuba baru tau macamana rasa keselesaan dia dan cantik kemas terletak ajer kat muka bila pakai..
aku dpt diskaun ke promote tudung2 ni???? takder pun.. :P
tapi takderla saya langsung tak pakai tudung2 lain..kadang2 pakai jugak brand pasar tani..sebab lebih murah..huhuhu..kerja gomen mana bnyk duit sgt weh..hehehe

ps*naper tulisan sy dlm entry kali ni cam lain ajer..mcm ikut script..hehehe

12 comments:

Mami-Sue said...

Sila hantar testimoni anda ke pejabat urusan De Zahra dan Pearl Haya untuk menerima hadiah istimewa:

"Penginapan 3 hari 2 malam di rumah sendiri."

heheheheh...

HazlisaNoor said...

sue,cit poodah!

D.I.L.L.A said...

tang tdg pearl haya tu.. k.dila setuju sgt... sbb k.dila pun giler tdg tu sgt2...
dah tahap addict pun yerrr..hehehe..

HazlisaNoor said...

k.dilla,samala dgn ieja smpi sani pun dah bising huhuhu

Shikin said...

Cute entry..beli dgn saya bleh diskaun...keke

tifaizal said...

tq so much sis...

yanzz said...

salam ija..saya pun rasa awak ni skema..hehe..maybe muka ija sesuai dgn tudung jenama2 tu..tapi ada jenama tudung leh ikut saiz muka kan? tudung brand apa ek?

fiza hashim said...

aku pun suka tudung PH ..dulu ariani ..sekarang PH lak ...walaupun mahal ..tp selesa. ada gak bli yg murah ..tp kejab jer pakai pastu ...dah tak pakai sbb tak selesa ...

HazlisaNoor said...

yanzz..ngengada la ko..tudung saji ke

fiza..betoi tu yg penting selesa..eh,sejak biler ko tgk blog aku..hehehe

fiza hashim said...

Dah lama ..tak ingat bile ....

Anonymous said...

Ija,
aku pon follower nko gak hehehe

yana

HazlisaNoor said...

eh yer ker yana..ish malu la plak bnyk citer yg ntah apa2 je..huhuhu

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...