Jan 1, 2011

Tahun Baru 2011

begitu cepat masa berlalu,tahun demi tahun..
mengenangkan apa yang telah berlaku dlm tahun 2010..
ada suka,ada duka,ada pengajaran,ada ganjaran..
alhamdulillah..
walau apapun yg berlaku,ku panjatkan syukur atas rahmatMu.

kini 2011,apa azam nya?
tak perlula membuat azam tiap kali tiba tahun baru kan.
yang pasti, kena lebih baik dari sebelumnya..
erm..apa yg akan berlaku tahun 2011 ini agaknya yer..

mungkin tak boleh nak jalan2 cuti2 sangat kot sebab dah ada anak kecik ni..

mungkin jugak tak bleh nak berbelanja lebih sbb komitmen kewangan agak terhad utk tahun 2011 ni al maklumla.. tahun ni mcm2 dah nak kena bayar..pasal pelajaran anak2 terutamanya

maknanya tahun 2011 ini dan mungkin tahun2 akan datang, akan lebih kepada mengutamakan anak2..
adli dah tahun 2, fatin pula tahun 1 dan aisy tadika 5 tahun
si kecik afif pula hantar nursery..empat2nya di sekitar area seksyen 13,shah alam

pengurusan aktiviti harian pun kena ditambahbaikkan lagi..
no more lepak2..bermalas-malasan lagi(ini peringatan khas utk mama)..
dari celik mata bangun pagi sampai tutup mata tido malam..semua kena dirancang dgn betul..
iyerla,bukan senang nak manage 4 org permata hati tu..
nak siapkan baju,buku dan bekal ke sekolah,nak tengok2 pelajaran mereka..
kira penuhla jadual nanti kan..

takper..step by step
nanti2 kita cerita plak macamana kita susunatur hal rumah dan anak2 kita yer..
buat pengajaran dan panduan utk yg lain bagi yg ramai cahayamata mcm kami..
ambik mana yg baik ler..tak la perfect mana pun..
saya ni baru nak tempuh pengalaman baru..bagi yg anak2 dah besar tu tahniah..anda mmg hebat!

so, wish 2011 bring us more love n happiness..
also hope it brings big changes for me..to be a lovely 'honey' and a great 'mama'
amin

2 comments:

tifaizal said...

wish u hepi new year sis .. semoga tahun 2011 memberi seribu harapan dan kebahgian yang lebih..amin

HazlisaNoor said...

amin

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...