Apr 15, 2010

Kuala Terengganu

lepas pergi taman tamadun tadi tu..kami singgah bergambar kat masjid kristal plak..lalu depan tu jer..masjid ni sebelah jer dengan kawasan tmn tamadun tu..

dan kalau ke Kuala Terengganu,tak sah la kalau tak singgah ke Pasar Payang..dan tak sah jugak la kalau tak membeli batik..giler rambang mata dibuatnyer..
anak panggil menjerit-jerit pun dah tak sedar dah..mata tu asyik pandang ke kain2 tu jer..abihla..mana nak tampung duit lepas ni..hehe..
anak2 plak dok kagum dengan telor penyu..depa ingat bola golf..si fatin asyik duk bebel nak suruh beli.. katanyer nak tunggu baby penyu tu kuar..dia nak bela..hehe..ader anak penyu ker dlm tu?
yg ni plak sesi tawar menawar..tapi sekali pandang macam sesi ahli kongsi gelap nak kutip cukai petak plak..hehe..kelakar sbb makcik jual tu duduk atas..
kemudian, destinasi terakhir di terengganu ialah singgah beli keropok lekor kat kg losong..tepi2 jln penuh jual keropok losong adik-beradikla..losong kak long la..mcm2..kami beli yg dah siap goreng tu..makan dlm keta punyala sedap..terasa-rasa lagi sedapnyer sampai hari ni..hahaha

3 comments:

cengko said...

oghang ghama2 pakak gi jalang ke dewang makang sambil sembangg2 dok wak lawok bangangg... ghase2 ade hok nok kener lepangg...

gadiselatan said...

pokcik sengal...hehehe...
k.ieja, ikut jln mane nk ke masjid kristal tuh..kitorg pegi 3 kali pusing tak jumpa gak..tanya orang sume bagi jalan lain2...da la tak bape nk paham...akhirnya dpt tgkp gmbr dr ats jambatan je..huhuhu...

HazlisaNoor said...

ko kalau bab jln jgn tanya akak ko ni satu jln jer tau..tanyala kat pokcik ko..tapi kami dah setahun guna gps dah senang bnyk..