Sep 13, 2015

Baby Girl

assalamualaikum..
alhamdulillah dan terima kasih kepada yang mendoakan mama.. syukur mama dah selamat melahirkan baby girl seberat 3.57kg pada 29/7/2015 yang lalu..
alhamdulillah juga impian untuk mendapat sorang lagi cahayamata perempuan akhirnya tercapai dengan izin Allah.

citer skit pengalaman, dalam pukul 4 pagi terjaga sebab rasa perut mengeras..tapi sebab dah biasa sangat perut ni mengeras sejak sebelum puasa lagi dah rasa mengeras ni so ingatkan biasa
je la..so tido je buat tak tau..tapi lama2 rasa makin kerap.. sempat lagi mama
search internet tanda2 bersalin..macam tak pernah bersalin plak huhu dan install
aplication utk monitor contraction kat handphone..huhu

pastu dalam kul 5pagi kejut papa,bagitau nak gi spital sbb rasa mcm nk bersalin dah..
kami bertolak ke spital jam 5.15 pagi dan alhamdulillah baby keluar jam 6.10 subuh..
syukur sangat bersalin kali ni dipermudahkan olehNya..
tapi lepas bersalin yang dugaan..sakit perut plak tiga hari,orang tua2 panggil rengat..
sakit dia mcm nak bersalin tu..asyik telan ponstan je utk tahan sakit..tak pernah
kena rengat sebelum ni so agak gelabah skit..ingatkan ada baby lagi dlm perut ni
tak keluar..atau ingatkan uri tak abih keluar hihi mcm2 perasaan..rupanya mak bidan
datang urut tu cakap rengat..lps dah urut tungku bagai baru ok perut ni..

mama pantang kat umah di BSP ajer..biasanye lps je bersalin balik Ipoh umah mak.
tapi kali ni sendiri je.. pandai2 la kan.. budak2 plak sekolah..adli upsr

alhamdulillah, pejam celik dah nak abih cuti dua bulan dah ni.. terima kasih sangat
pada yg pernah mendoakan mama.. skang ni tengah menghitung hari bila la nak berjalan..hehehe mama ni kan kuat berjalan, tapi meema masih kecik ni so tak bleh pi jauh2..sabar dulu

ni gelagat baby yg dah mula meragam.. nak duk dengan kiter je takbleh jauh.. macamana nak kerja nanti ni meema.. nak bersara awal belum mampu huhu
nama baby girl ni Fatnin Hameema

0 comments: