Nov 3, 2014

Festival Islam Putrajaya

Festival Kesenian & Kebudayaan Islam Antarabangsa Putrajaya 2014 (PIIACUF 2014)
Dataran Putrajaya, Presint 3
tahun lepas dah pernah pergi tapi gi Pesta buku dia je.. biasala budak2 ni, abih waktu kat buku je..langsung takgi mana dah pastu.. tapi kali ni kami jalan2 tengok pameran dia dulu..baru gi tengok buku..
 jom adik kita jalan2

Antara pengisian utama Piiacuf 2014 :
  •     Pavilion Antarabangsa
  •     Pameran 'Keajaiban Dunia Islam'
  •     Pameran Al Aqsa : Forms of the Doa
  •     Forum Islam Antarabangsa - disampaikan oleh YABhg Tun Mahathir Mohamad dan panel penceramah dari dalam dan luar negara (31 Oktober 2014)
  •     Forum Perdana Ehwal Islam
  •     Selawat Bersama Habib Syech Assegaf
  •     Konsert Journey of Nur 2.0 - Gema Timur Jauh - menampilkan barisan artis terkenal seperti Dato' Siti Nurhaliza, Mawi, Hafiz Hamidun, Sharifah Khasif, Lah Amad, Nazrey Johani dan Brotherz (1 November 2014)
  •     Pertunjukan Fesyen Muslimah
  •     Ekspo Buku Islam Antarabangsa
 mula2 kitaorang masuk ruang pameran dia..ada macam2 la dalam tu.. best la jugak, ilmu utk budak2 dan mak bapak budak2 ni kan..hihihi

 
ni kalau tak silap apa nama dia,Imad kot..pernah nyanyi lagu nasyid dulu.. 
sekarang dia banyak buat seni lukisan dan kaligrafi.
 ada batu bersurat

 ada koleksi keris lama bercirikan islamik
 ini kincir air dulu2
 ada monumen kecik masjid2 cantik di seluruh dunia
pameran ni penyertaan ada dari iran,china,indonesia,malaysia, moroco
macam2 produk masing2 diaorang bawak utk dipamerkan..

  
teringin jugak nak pakai baju cam gini..tapi nak buat apa hihihi baju kawin ke
alamak ni senibina pintu apa ek..lupa la pulak nak baca pintu apa aritu..
sori ye

pastu bila nak keluar..ternampak pulak ada jual makanan apa ni?
snowball?


anak2 mama ni pantang nampak..rengek nak menerai.. yg kecik tu pun sama so kami beli le..dia macam keropok salut manisan je..ada bnyk perisa..beli tiga  snow dapat free tabung.. macam2 la deme ni..


pastu.. keluar terus tuju ke dewan pameran buku pulak..
mujur dah nak maghrib so tak bleh lelama..
dan hasil tangkapan pun terhad..tak banyak le..
 kakak fatin macam biasa la.. apa2 hal gi cari ana muslim dulu

 sekian sajer, terima kasih kerana membaca

0 comments: