Jan 30, 2012

Jalan2 di Bukit Cerakah

masa cuti raya cina aritu,kami tak gi jalan mana2 pun..serik dah 2 tahun lepas ke tioman time cuti camni sesak giler.. tak syok jalan time cuti camtu..bersesak dengan orang..masa banyak terbuang dengan menunggu ajer..
paginyer kami gi tengok wayang citer Journey 2: The Mysterious Island ..terhibur la budak2 tu tgk citer cam gitu.. pastu lepas abih tgk citer kami singgah kat Taman Pertanian Bukit Cahaya,Shah Alam..dulu nama nya bukit cerakah..
tengokla gelagat budak 2 org ni..macam kg sendiri dibuatnya..cuaca plak redup ajer..
best jalan2 sini..redup ajer dalam hutan rimba..sesuai la utk anak2 kami yang takder kg ni..sini ada taman haiwan dan burung..ada rumah iklam..
tiket masuk murah ajer..RM3..so kalau dah takder mana nak gi tu bleh la masuk sini..ada bas bawak kita keliling taman..ada tempat mancing..ada jugak taman rempah ratus..
kat dlm rumah salji sejuk giler..tapi tak best sebab tak bleh main salji..nantila kalau ada rezki kita gi main salji betul2 yer anak2..

1 comments:

Anonymous said...

Terima kasih atas info anda.