May 31, 2011

Cerita Sebelas Tahun Lalu

Ni nak flashback citer dulu2..time zaman bercinta..hehehe..



Dan bermula saat itu..kami membina mahligai bahagia..namun ada satu kes kat atas tu yg masih belum selesai..hehehe..korang dpt teka yer,benda yg paling akak benci didunia..ROKOK!
Setelah hampir 9 tahun usia perkahwinan..akhirnya penantianku utk melihat dia berenti merokok telah terlaksana..kini, dah 6 bulan dia tidak merokok..harap berkekalan pengorbanan ini..
Oh,ada yg kata selama ni tak nampak pun pokcik tu isap rokok..hehehe..pandai cover ek..
Sebenarnya, selama ni  tak pernah sekali pun dia merokok depan saya..tapi kat belakang ada..saya tahu itu.. kira dia hormatla jugak saya ni yg tak suka org hisap rokok..doakan dia bebas terus dari rokok yer..amin!!! dan inilah hadiah paling indah dan paling bermakna dari Dear sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke-9 ini.. ;)

Renungan dari pengalaman:
Mesti ramai yang mengalami pengalaman macam ni kan..ramai yg berjanji utk berenti hisap rokok selepas kawin..tapi tak ramai yg dapat tunaikan..biasala,belum kawin janji macam2..tapi sudahnya,tak buat pun..
Bagi akak yg anti rokok ni..mmg tak boleh terima langsung perokok ni,tapi jodoh ketentuan Tuhan..yg kita tak mahu selalunya itulah yg kita dpt..tapi kita kenala berterus terang..bagitau apa yg kita tak suka..dan pasangan kita juga perlu bersikap terbuka..yerla kita terima dia sbb kita syg..so semua buruk dia kita kena terima,begitu jugak sebaliknya..mcm akak, 9 tahun akak tunggu utk dia betul2 berenti..sabar selalu..dia pernah cuba berenti..tapi selalunya tak lama,hisap blk..
Tapi ni kira dah berenti terus dah ni..moga Tuhan tutup pintu hati dia utk kembali merokok..dan nasihat akak utk semua perempuan yg masih menantikan suaminya berenti..sabar,doa,tawakal..paling penting..kena tau cara apa yg paling baik supaya boleh mendorong dia berenti..cara akak..shhh rahsia..hehe..korang lebih tau kesukaan suami masing2 kan..praktikla selalu..ahaks..

7 comments:

MIZZOU said...

hahaha....dalam diam2 dia perlu kat hang tu Sani...tak nak sahut cabaran ke?

cengko said...

guwe terbalik pulak. sempena anniversary dulu cengko berjanji nak isap rokok... tapi sampai sekarang ni xhisap2 jugak...

hehee.....

MIZZOU said...

oooppsss....tersilap tulis...perli la

HazlisaNoor said...

en syam : grrr...
cengko : blah la lu cengko!

Anonymous said...

aku ingat lagi public speaking di itm dulu..ko ckp tajuk rokok siap bagi chewing gum sorang satu..

tifaizal said...

heheheheh...en sani smoker ke kak? erm mcm tak je nengok rupenya? en faizal dulu dah stop lama gak smoking tapi sekarang dh mula balik...

HazlisaNoor said...

kadang2 alasannyer kerja banyak..kan tie

corat coret hari raya hihihi macam biasa selalunya hari raya pertama mama sekeluarga akan beraya di Ipoh dulu sebab dua adik akan...