Mar 11, 2015

Bela Kucing Pulak

mama ni kan..bukanla suka kucing sangat..nak kata benci pun idak le juga..tapi mama ni penakut kucing..kalau makan kat kedai yg banyak kucing bila kucing datang kat kaki..boleh terangkat la kaki mama ni naik atas kerusi

anak kucing kecik tu okla kan..nampak la cute dia..tapi kalau yang besor mama takut..tapi tula..bila masuk bab anak2 ni..payah betul laa.. tambah papanya plak menyokong..mama takmo bela kucing, tapi deme ni semua suka kucing..atenye..kalah le mama huhu

mula2 malas nak beli.. pergi la kami cari anak kucing kat pasar..bawak balik rumah..stay semalam je..pastu besoknya dia hilang.. kucing liar kan..mana dia nak duduk dlm rumah itupun habis sofa kena cakar..

pastu papa pulak kesian nanti balik sekolah budak2 ni tanya mana kucing deme dah lari..papa pun beli kucing kat jiran perumahan sebelah.. ibu+3baby+sangkar+makanan=rm100
terus papa bayar angkut bawak balik rumah..org tu takmo bela dah sbb anak dia asma..

so balik sekolah bukan main syokla anak2 mama ni..cop sorang sekor la..adik je xmo sbb dia takut, papa plak kasi ibu tu nama mimi..katanya kita dah ada mama so yg ni nama mimi..ceh..dah rasa macam aku ni bermadu dgn kucing le pulok..hahaha

itu citer mula2 dulu la..beli kucing tu rasanya awal bukak sekolah aritu..skang ni kan..si mimi dah beranak.. anak dia 6 ekor tuuu...arghhhh.. sana sini kucing.. ambik ko,campur semua 10 ekor dah skang..rasanya anak mimi dengan si snow,kucing jiran kot..

lagi meriahla umah mama.. budak2 ni janji nak kemas..tapi apa sangatla cara kemas budak2 kan..ada giliran untuk buang najis kucing..mandikan kucing..sapu laman..mama awai2 dah warning.. serabut mama tengok..siap korang huhuhu

0 comments: